SAĞLIK BRANŞI İLE İLGİLİ SORULARINIZA CEVAPLAR
SAĞLIK BRANŞI İLE İLGİLİ SIK SORULAN SORULAR
1. Hangi Sağlık Harcamalarım Poliçe Kapsamında Değerlendirilir?
3. Faturalarımı nasıl tahsil edebilirim?
4. Faturalarım hesabıma zamanında yatmadı. Nedeni ne olabilir?
5. Anlaşmalı Sağlık Kurumu nedir?
6. Acil Yardım teminatı nedir?
7. Ambulans ihtiyacım olursa ne yapmalıyım?
8. Sürekli kullandığım ilaçlar için her defasında muayene olup reçete almam gerekir mi?
12. Poliçemi iptal ettirmek istersem ödediğim primi geri alabilir miyim?
13. Sağlık Sigortası Poliçemi yurt dışında kullanabilir miyim?
14. Sağlık Beyanını Doldururken Nelere Dikkat Etmeliyim?
15. Anlaşmalı Sağlık Kurumlarını kullanmanın avantajı nedir?
16. Poliçemi Anlaşmasız Sağlık Kurumları'nda kullanabilir miyim?
17. TTB Asgari Ücret Tarifesi nedir?
19. Doğum Teminat neleri kapsar?
20. Check-Up ve Genel Kontrol giderleri ödenir mi?
21. Menopoz rahatsızlığına ilişkin giderler ödenir mi?
22. Yurtdışı seyahat sağlık poliçesinin neleri kapsamaktadır?
23. Seyahat sağlık poliçesine yaş aralığı nedir?
24. Yurtdışında meydana gelen sağlık giderlerim için nereye başvurmalıyım?
25. Seyahat sağlık poliçesi her türlü sağlık harcamamı karşılar mı?
26. Ferdi Kaza sigortasında vergi avantajı var mıdır?
27. Ferdi Kaza sigorta bedeli nasıl belirlenir?
Hangi Sağlık Harcamalarım Poliçe Kapsamında Değerlendirilir?
Sağlık Sigortası poliçeniz, poliçe başlangıç tarihinden sonra oluşan hastalık ve kaza sonucu olan tedavi giderlerinizi poliçe özel ve genel şartları ve satın aldığınız poliçe teminatları dahilinde karşılar.
Sağlık Sigortası poliçelerinde sektör genelinde kimi hastalıklara ait yatışlara bekleme süresi uygulanmaktadır. 12 aylık bekleme süresinin sonunda poliçenizi yenilemeniz halinde ilgili hastalıklarını poliçe şartları ve teminat limitleriniz dahilinde karşılanmaktadır.
Faturalarımı nasıl tahsil edebilirim?
Anlaşmalı Sağlık Kurumlarımız dışındaki kurumlarda yaptırdığınız tedavi giderlerine ait faturalarınızı size en yakın Bölge Müdürlüğümüze iletmeniz halinde fatura bedelinizin poliçe özel ve genel şartları ve teminat limitlerinizi dahilinde size geri ödenecek tutarı en geç bir hafta içinde hesabınıza yatırılacaktır. Fatura bedellerinizin hesabınıza yatılırken sorun çıkmaması için poliçe başvurunuz sırasında banka hesap numaranızı bildirmeyi unutmamalısınız.
Faturalarım hesabıma zamanında yatmadı. Nedeni ne olabilir?
Aşağıda belirtilen nedenlerden ötürü sağlık gideri ödemeleriniz gecikebilir veya yapılamayabilir:
· Banka hesap numaranızın bildirilmemiş veya değişmiş olması
· Sağlık gideri evraklarınızın eksik olması ( tetkik sonuçları, fatura aslı vb.)
· Gönderilen evrakların şirketimize ulaşmamış olması
· Prim ödemelerinin zamanında yapılmaması nedeniyle poliçenizin dondurulmuş veya iptal edilmiş olması
· Poliçe sürenizin bitmiş olması
· Teminat limitinizin dolmuş olması
· Sağlık giderlerinizin poliçe özel ve genel şartları uyarınca teminat kapsamı dışında bulunması
· Başvuru sırasında beyan yükümlülüğünüzün yerine getirilmemesi. ( Eksik veya yanlış beyanda bulunulması )
Anlaşmalı Sağlık Kurumu nedir?
Anlaşmalı Sağlık Kurumları, şirketimiz ve kurum arasında yapılan özel anlaşmalar sonucu sigortalı tanıtım kartınız ile poliçe özel ve genel şartlarınız, teminat limit ve iştirak oranlarınız kapsamında herhangi bir ödeme yapmadan sağlık hizmeti alabileceğiniz sağlık kurumlarıdır. Anlaşmalı Kuruma başvurduğunuzda, teminat kapsamınız ve limitiniz dışındaki giderler ile iştirak oranınız dışında herhangi bir ödeme yapmanız gerekmez.
Poliçeniz ile birlikte, poliçe düzenlenme tarihinde geçerli olan Anlaşmalı Sağlık Kurumu Ağı listesi ve sigortalı tanıtım kartınız verilecektir.
Poliçeniz ile birlikte verilen Anlaşmalı Kurum Listesi zaman zaman sağlık kurumları ile yapılan sözleşmelerin sona ermesi veya yeni sözleşmeler yapılması nedeniyle değişikliğe uğrayabilir. Listenin son halini satış kanalınızdan temin edebileceğiniz gibi www.axaoyak.com.tr adresinden de takip edebilirsiniz.
Acil Yardım Teminatı, acil olan veya olmayan herhangi bir sağlık problemi ile karşılaştığınızda 365 gün 24 saat boyunca destek hizmet sağlayan bir teminattır.
AXA Assistance tarafından sağlanır. Merkezdeki Medikal Ekip; yurt içi ve dışında size en yakın doktor, uzman doktor, hastane, teşhis merkezleri, eczane ve nöbetçi eczane isimleri, adresleri ve telefon numaraları konusunda yardımcı olur. Karşılaşılan sağlık problemi konusunda alınması gereken önlemler ile ilgili tavsiyede bulunulur. Acil tıbbi müdahale gerekiyorsa; Medikal Ekip tarafından taşıma ( ambulans hizmeti) ile ilgili gerekli tüm organizasyonlar sağlanır.
Ambulans ihtiyacım olursa ne yapmalıyım?
Ambulans hizmetleri poliçenizde AXA Assistance tarafından organize edilmektedir. Acil ve kaza durumlarında AXA ASSISTANCE merkezinin ( 212)275 55 60 numaralı Acil yardım telefonunu arayarak;
· İsminizi, poliçe numaranızı, poliçe vadenizi
· Bulunduğunuz yeri, ulaşılabileceğiniz telefon numaranızı
· Probleminizi ve yardım talebinizi aktarmanız yeterlidir.
AXA ASSISTANCE merkezindeki ilgililer gereken yardımı sağlayacaktır.
Başka bir hastaneye transfer talebinizde ise; bizzat kendiniz ya da adınıza ilgili kişi;
· İsim, adres ve bulunduğunuz hastanenin telefon numarasını
· Tedavi eden doktorunuzun ad, adres ve telefon numarasını bildirmek suretiyle en kısa sürede gereken yardım yapılacaktır.
Sürekli kullandığım ilaçlar için her defasında muayene olup reçete almam gerekir mi?
Herhangi bir ilacı sürekli kullanmanız halinde, doktorunuzun ilaç reçetesi altına "sürekli kullanılacaktır." ibaresini eklemesi ve ilk ilaç talebinizde bu reçetenin bir kopyası ile doktorunuzun bu ilacı kullanmanızı gerektiren rahatsızlığına ilişkin raporunu bizlere iletmeniz yeterlidir. Bu işlemi bir defa yaptıktan sonra ilaç taleplerinizi " sürekli kullanılacaktır." ibaresinin yazılı olduğu reçetenin fotokopisi ile yapabilirsiniz. Sağlık durumunuzun düzenli takibi için, doktorunuza her yıl tekrar muayene olmanızı ve ilaç dozajlarını tekrar ayarlatmanızı öneririz.
Ameliyat olmam gerekli. Anlaşmalı bir sağlık kurumunda ameliyat olacağım ancak ameliyatı yapacak olan doktor sağlık kurumunun kadrolu hekimi değil. Ödememi ne şekilde geri alabilirim?
Anlaşmalı sağlık kurumunda, poliçe kapsamı dahilinde bir ameliyat olmanız halinde kurum şirketimizden yatış onayı alacak ve kurum faturası için Anlaşmalı Kurum Uygulamaları geçerli olacaktır. Ancak doktorunuzun kurum doktoru olmaması ( dışarıdan gelen doktor) halinde, doktor ücreti kurum faturası içinde değerlendirilememektedir. Bu durumda, doktorunuzu ödemeyi kendiniz yapmanız, daha sonra fatura aslı ile birlikte şirketimizden talep etmeniz gerekmektedir. İlgili doktor ücretiniz poliçenizde dışarıdan gelen doktor için belirlenmiş şartlar dahilinde karşılanır.
Evlenmem, çocuk sahibi olmam veya diğer hallerde eşimi veya çocuğumu poliçeye dahil ettirebilir miyim?
Evlendiğinizde; Evlilik cüzdanı fotokopisi ve Sigortalı İlave Formu ile evlilik tarihinizi takip eden 1 ay içinde eşinizin poliçe teminat kapsamına alınması için başvuruda bulunabilirsiniz.
br> Yeni doğan bebeğinizin sigorta teminatınıza dahil edilmesi için bebeğin dünyaya gelmesini takip eden en az 15 gün sonra doğum belgesi ve Sigortalı İlave Formu ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Başvurunuzun kabul edilmesi halinde yeni poliçe başvuru tarihiniz itibariyle düzenlenir. Eğer, bebek doğumu takip eden 15. günde hala hastanede tedavi görmekte ise, bebeğin poliçeye dahil edilebilmesi için taburcu oluşuna kadar beklenir. Taburcu olan bebeğin tüm rapor ve sonuçları şirket doktoru tarafından incelendikten sonra teminat kapsamına alınıp alınamayacağına karar verilir. Bebeğinizin doğum tarihini takip eden 30 gün içinde yapılmayan başvurularda bebek teminat kapsamına alınamaz.
Evlat edindiğinizde; Sigortalı İlave Formu ile çocuğu resmen evlat edindiğiniz tarihten itibaren 1 ay içerisinde gerekli resmi belgelerle birlikte evlatlık çocuğunun da poliçe teminat kapsamına alınması için başvuruda bulunabilirsiniz.
Eş ve/veya çocuğunuz bir başka sigorta şirketinde sigorta poliçesi var ve kendi poliçeniz ilave ettirmek istiyorsanız; eş ve/veya çocuğunuzun poliçe bitiş tarihinden itibaren 1 ay içinde Sigortalı İlave Formu ve vadesi sona eren poliçe ile teminat kapsamına alınması için başvuruda bulunabilirsiniz.
Şirketimizde, kesintisiz olarak 3 yılınızı doldurmanız ve 60 yaşından gün almamış olmanız halinde yenileme garantisi talep edebilirsiniz. AXA OYAK Hayat Sigorta A.Ş. Yenileme Garantisi almış olan sigortalıların poliçesini ömür boyu yeniler.
Poliçemi iptal ettirmek istersem ödediğim primi geri alabilir miyim?
Poliçenizi kullanmamanız ve tanzim tarihinden itibaren 15 gün içinde iptal için başvurmanız halinde poliçe priminizin tamamını geri alarak poliçenizi iptal ettirebilirsiniz. 15 günden sonraki talepleriniz için primlerinizi poliçenizin süresiyle orantılı olarak iade edilecektir.
Sağlık Sigortası Poliçemi yurt dışında kullanabilir miyim?
Satın almış olduğunuz poliçenin türüne göre yurtdışı kapsamları değişebilmektedir.
Süper Sağlığım Sigortası Platin Planı Yurtdışında Ayakta ve Yatarak Tedavi giderlerini limitleri dahilinde karşılarken, Süper Sağlığım Sigortası Altın ve Kristal planları yurtdışında kanser, kalp, organ nakli gibi rahatsızlıklarda limitler dahilinde kullanım imkanı tanırken, Ekstra Sağlığım ve Sağlığım Sigortası yurtdışı giderlerini Türkiye'deki hastanelerin rayici üzerinden karşılamaktadır. Eko Sağlığım poliçesi ise yurtdışında hiçbir şekilde geçerli değildir.
Poliçenizin yurtdışı harcamaları ile ilgili şartlarını, poliçe kitapçığınız veya satış kanalından ayrıntılı olarak öğrenebilirsiniz.
Sağlık Beyanını Doldururken Nelere Dikkat Etmeliyim?
Sağlık Beyan Formunda boyunuz, kilonuz, sosyal alışkanlıklarınız ve geçirdiğiniz/ mevcut hastalıklarınız ile ilgili kısımların tam olarak doldurulması ve beyanın tarafınızca imzalanması gerekmektedir. Geçmişteki bir rahatlılığınızın önemsiz olduğunu ve artık iyileştiğinizi düşünseniz bile mutlaka bildirmelisiniz.
Anlaşmalı Sağlık Kurumlarını kullanmanın avantajı nedir?
Anlaşmalı sağlık kurumuna başvurmanız halinde, Provizyon Hizmeti'nden faydalanabilir; oluşan sağlık giderinizin teminat kapsamı dışında kalan kısmı ve katılım payınız haricinde herhangi bir ödeme yapmadan sağlık hizmeti satın alabilirsiniz.
Rahatsızlığınızın poliçe kapsamı dışında kalması halinde bile, kurumun şirketimize uyguladığı indirim oranlarından faydalanabilirsiniz.
Poliçemi Anlaşmasız Sağlık Kurumları'nda kullanabilir miyim?
Anlaşmasız Sağlık Kurumları, şirketimiz ile özel anlaşması bulunmayan ve poliçe ekinde verilen listede ismi yer almayan sağlık kuruluşu ve özel doktor muayenehaneleridir. Poliçelerin Anlaşmasız Kurum uygulamaları ürünler arasında farklılık göstermektedir. Anlaşmasız bir sağlık kurumunda tedavi olmayı planlıyorsanız beklenmedik bir durumla karşılaşmamanız için tedavi öncesinde satın almış olduğunuz poliçenin Anlaşmasız Kurum uygulamaları ile ilgili detaylarını poliçe kitapçığı veya satış kanalınızdan öğrenmenizi tavsiye ederiz.
TTB Asgari Ücret Tarifesi nedir?
TTB Asgari Ücret Tarifesi, Türk Tabipleri Birliği tarafından yayınlanan ve hekimlerin yaptıkları işlem ve girişimleri fiyatlandırmada esas alınmak üzere emek derecesine göre puanlayan bir tarifedir. Tarifedeki puanlar hekimin yaptığı işin zorluğuna göre değişmektedir. Örneğin Ben Alımı için 50 puan, Apandisit Ameliyatı için 400 puan belirlenmiştir.
Tabipler Birliği, her bir puana karşılık gelen katsayıyı Ocak ve Temmuz aylarında yayınlar. Katsayılar enflasyon oranlarındaki farklılıklar nedeniyle yılda iki defa değiştirilmekte ve ilden ile de değişiklik gösterebilmektedir.
Hekimlik hizmetlerine ait Asgari Ücret, bu puanların senede iki defa ve iller bazında farklı yayınlanan katsayılar ile çarpılması ve KDV (%18) eklenmesi sonucu hesaplanır.
Kapsam dışı olmayan ani bir hastalık, kaza veya yaralanma sonucu meydana gelen ve hastanenin acil servisinde 24 saat içinde müdahale edilmediği hallerde sigortalının hayatını tehlikeye sokan durumlardır. Aşağıda listelenmiş durumlar haricinde ortaya çıkabilecek vakalar " Acil " tanımında değerlendirilmez.
· Suda Boğulma,
· Trafik Kazası,
· Travma sonucu oluşan kırık ve yaralanma ve uzuv kopmaları,
· Elektrik çarpması,
· Donma,
· Sıcak/ Güneş çarpması,
· Yanık ,
· Göz yaralanmaları,
· Zehirlenme ( Kimyasal madde ve Besin zeh.),
· Ciddi allerji, anaflaktik şok,
· Akut Myokard Infarktüsü ( Kalp Krizi) ve ciddi ritm bozuklukları,
· Akut Hipertansif Atak,
· Astım Kirizi ve Akut Solunum Yetmezliği,
· Şuur kaybına neden olan her tür hal,
· Menengit, Ensefalit, Beyin Absesi
· Yüksek ateş (39.5 üzeri),
· Akut Batın,
· Renal Kolik,
· Akut Masif Kanamalar.
Hamilelik halinin ve doğumun gerektirdiği tüm masraflarınız bu teminattan karşılanır. Gebelik öncesinde, sırasında ve sonrasında gerçekleşen gebelik ile ilgili tüm giderler, gebelik ile ilgili rutin tahliller, gebelik testleri, TORCH, mutad kontroller, gebelik sırasında kullanılan ilaçlar ( folik asit, vitamin, demir vb.) , obstetrik ultrason, amniosentez, NST, Üçlü Tarama Testi, hiperemezis, preeklampsi, düşük, düşük tehdidi, erken doğum, normal doğum, sezaryen, doğum komplikasyonları, lohusalıkla ilgili giderler v.b poliçede yazılı limit ve iştirak oranı çerçevesinde bu teminattan karşılanır. Ayrıca spiral takılması, tüplerin bağlanması gibi sık tekrarlanmayan doğum kontrol yöntemleri yılda 400 YTL ile sınırlı olmak kaydıyla bu teminattan karşılanır.
Bu teminatın tanımına giren tüm giderler teminatın alındığı ilk yıl kapsam dışındadır. Teminatın kesintisiz iki yıl poliçede mevcut olması şartıyla teminat ikinci yıl işlerlik kazanır.
Yeni doğan bebeğin doğumu takiben hastaneden taburcu olmasına kadar oluşan teminat dışı kalan haller dışındaki sağlık giderleri bu teminattan karşılanmaktadır.
Doğum giderleri, sadece Türkiye Cumhuriyeti ülke hudutları içerisinde geçerlidir.
Check-Up ve Genel Kontrol giderleri ödenir mi?
Tüm poliçelerde herhangi bir rahatsızlık olmadan yapılan genel kontrol ve check-up giderleri kapsam dışıdır.
Menopoz rahatsızlığına ilişkin giderler ödenir mi?
Menopoz ve menopoz rahatsızlığına ilişkin giderleriniz poliçe kapsamı dahilindedir. Poliçenizi menopoz tetkikleri ( mammografi, smear, kemik yoğunluğu ölçümü, vb.). hormonal ilaçlar ( premarin, estraderm tts vb.) ve kemik erimesine ilişkin tedaviler sırasında rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Yurtdışı seyahat sağlık poliçesinin neleri kapsamaktadır?
Seyahat sağlık sigortası ulaşım yollarından herhangi birisini kullanarak yurt içinde, yurt dışına veya yurt dışından ülkemize seyahat edenleri, seyahatleri esnasında karşılaşabilecekleri ani ortaya çıkan sağlık risklerine karşı koruyan bir özel sigorta türüdür.
Sigortacı, seyahat sırasında poliçenin geçerlilik tarihleri arasında meydana gelen bir kaza veya önceden mevcut bir duruma bağlı olmayan hastalık hali sonucunda, planlanan seyahat süresi dışında meydana gelmemesi kaydıyla, Sigortalı' ya, poliçede belirtilen teminatları sağlar.
Seyahat sağlık poliçesine yaş aralığı nedir?
Seyahat sigortası her yaş grubu kişiler için alınabilir. Ancak 70 yaş ve üstü kişiler için sadece kaza sonucu oluşan sağlık giderleri ve tıbbi nakiller karşılanır. Acil olsa da Hastalık sonucu oluşabilecek sağlık giderleri 70 yaş ve üstü için kapsam dışındadır.