YANGIN BRANŞI İÇİN GEREKLİ BELGELER
HASAR ANINDA NELER YAPILMALIDIR?
Öncelikle hiçbir zaman bir hasar durumuyla karşılaşmamanızı dileriz. Ancak, böyle bir durumla karşılaştığınızda; acentenizi veya size en yakın Bölge Müdürlüğümüzü arayabilir ya da
0 216 444 1 999 no'lu Hasar İletişim Merkezi'ne başvurabilirsiniz.
İhbarınız sonucunda dosyanıza acilen atanacak olan Şirket eksperlerimiz en kısa zamanda hasar dosyanızla ilgilenecektir.
İhbar anında sizden istenecek bilgiler:
- Poliçe numarası
- Hasar tarihi
- Tahmini hasar miktarı
- Sigortalı telefon veya irtibat kurulacak kişi telefonu
- Oto hasarlarında servis adresi ve telefonu
Hasar dosyanızı kendiniz takip edecekseniz ihbar sırasında aldığını hasar dosya numarasını saklayınız. Tüm sorgu ve görüşmelerde gerekli olacaktır.
YANGIN BRANŞI İÇİN GEREKLİ BELGELER
Evinizde ve işyerinde, Yangın, infilak, su sirayeti, hırsızlık vs şeklinde poliçe teminatına giren bir risk nedeni ile zarar oluşması halinde riskin giderimi için itfaiye, karakol vs. mercilerden sonra derhal 0 216 444 1 999 numaradan ihbarda bulunmanız eksper tayini için yeterli olacaktır.
A-YANGIN HASARLARI
- İtfaiye raporu(tasdikli örneği)
- Hasar talepnamesi
- Karakol tutanakları(tasdikli örneği)
- Yangın büyümeden sigortalı imkanları ile söndürüldüğü durumlarda ayrıntılı beyan
- Savcılık takipsizlik raporu
- Hasar binada meydana gelmiş ise tapu fotokopisi veya kira kontratı
- İşyeri ise vergi levhası
- Hasarlı malın alış faturaları
- İşyeri ise işyerinin mali kayıtları
- D/M (dain-i mürtehin ) varsa ilgili kurumlardan alınacak muvaffakatname
- Hasara 3. kişi sebebiyet vermiş ise bu kişinin ad ve adresinin mümkün olduğunca belirtilmesi
- Vergi kimlik numarası
B-DAHİLİ SU VE SEL-SU BASKINI HASARLARI
- Hasarı anlatan ayrıntılı beyan
- Hasar talepnamesi
- Tapu fotokopisi veya kira kontratı
- Hasar gören malların alış faturaları
- İşyeri ise tüm mali kayıtlar ve vergi levhası
- Hasara 3. kişi sebebiyet vermiş ise bu kişinin ad ve adresinin mümkün olduğunca belirtilmesi
- Vergi kimlik numarası
C- HIRSIZLIK SİGORTASI HASARLARI
- Karakol müracaat ve görgü tespit tutanakları (tasdikli örneği)
- Hasar tarihinden 30 gün sonra ilgili karakoldan alınacak bulunamadı yazısı
- Çalınan malların alış faturaları
- İşyeri ise tüm mali kayıtlar
- Vergi levhası(ticari sigortalarda)
- Vergi Kimlik numarası (sivil sigortalarda)
- Tapu veya kira kontratı(konut sigortalarında)
D-FIRTINA HASARLARI
- Meteoroloji raporu
- Hasar talepnamesi
- Tapu veya kira kontratı
- Hasarla ilgili fotoğraflar
- Vergi kimlik numarası